tisdag 6 september 2011

Religion och livsåskådning

Ni som går i 9:an har fått tips på böcker att läsa som på ett eller annat sätt berör religion och/eller livsåskådningsfrågor. Här nedan följer en längre lista på böcker inom ämnet som går att låna i biblioteket. Några hann jag bokprata om, andra inte.


Abdel-Fattah, Ser mitt huvud tjockt ut den här?
Andersson, Bortom världen utanför
Asaad, Stjärnlösa nätter
Doherty, Kära ingen
Downham, Innan jag dör
Fredriksson, Simon och ekarna
Gaarder, Julmysteriet 
Gaarder, Sofies värld
Gaarder, Spelkortsmysteriet
Hoffman, Klostrets gåta
Hosseini, Tusen strålande solar
Kuijer, Boken om allting
Lindgren, Mio min Mio
Long, Döden finns liksom
Lowry, Den utvalde
Mazetti, Det är slut mellan Gud och mig
Mazetti, Det är slut mellan rödluvan och mig (fristående forts. på Det är slut mellan Gud och mig)
Rai, (o)planerat bröllop
Storck, Höra till
Teller, Intet
Unenge, Tro, hopp och burnout
Weiss, Som ett höstlöv i vinden
Yumoto, Vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar