måndag 13 maj 2013

Huset vid vägens slut av Magnus Nordin

Dagens tips från Elevens Val Läshörnan!

"När jag läste boken fastnade jag direkt, boken inledde med en gammal spökhistoria om ett hus. Min syster tipsade mig om boken så jag tänkte att den kunde vara lagom till Halloween."

Från bokens baksida:
"Inte så långt härifrån, i närheten av Lugnet, finns ett gammalt hus. Ingen vet hur gamalt det är, men det har säkert stått där i över hundra år. Jag ska säga som det är: det är ett ondskefullt hus. Det känns i luften redan när man närmar sig. En fuktig kyla som tränger under skinnet. En skämd lukt som från något dött och ruttnat. Hela huset ropar ut en varning: Hit men inte längre...  Pierres historia liknar ingen annan av alla de spökhistorier som vi har hört. För det är en detalj som gör den emr trovärdig, emr skrämmande än alla andra. Lugnet. Det är en plats som vi känner till."

Boken i pocket.

Boken i kartonage.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar