fredag 13 juni 2014

Fler bra böcker som kommer som film!

Det är alltid kul att se hur resultatet blir när man väljer att filmatisera en bok! I dagarna har ju filmen Förr eller senare exploderar jag premiär. Boken är alldeles underbar och jag har ännu inte sett filmen men ska se till att göra det så fort jag kan. Då skriver jag på bloggen om vad jag tyckte såklart!

I augusti har filmen If I stay premiär som har den svenska boktiteln Om jag stannar. Även denna bok älskade jag. En annorlunda story som griper tag i läsaren. Jag låter filmtrailern berätta handlingen:


I augusti har även filmen The Giver premiär som är från boken med samma titel. På svenska heter boken Den utvalde och är en dystopi som jag läste redan för flera år sedan och som jag aldrig glömt. En framtidsskildring som ska bli spännande att se på bioduken. Det ser ut som att man "hottat" upp den en aning då den filmatiserades men som sagt, ska bli kul att se hur resultatet blir! Se filmtrailern och bli nyfiken du med:
// Elina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar