måndag 21 januari 2019

Lååång att-göra-lista!


En av de saker som gör att jag älskar mitt yrke är att inga veckor ser likadana ut! Förra veckan var jag väldigt mycket ute i klasser på både bokattacker och vanlig lektionstid och därför lite mindre tid på plats i biblioteket. Denna vecka är det så mycket som måste förberedas t.ex. anmäla klasser till årets Litteralund, planera samarbete med vårt fritids KUBen, planera det som heter ”Skapande skola” så att vi kan hitta på en massa kul kulturupplevelser, planera lektioner med årskurs 4 som ska ha bibliotekskunskap, förbereda dystopi-bokprat till åk 8 och en massa annat… Dessutom ska jag på på torsdag vara gäst i podcasten ”Flödet” som ska spelas in inför publik på torsdag. Då ska vi prata lite om hur man kan arbeta för att få utmärkelsen ”Skolbibliotek i världsklass” som ju Killebäckskolan fick 2018. Dessutom ska snart årets ansökan in igen till utmärkelsen och jag kommer ha möte med våra två rektorer kring detta. Veckan är alltså full och därför får ni spänt hålla er till nästa vecka med bokattacker. #flodet #skolbibliotekivarlsklass #bokattacker #bokprat 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar