onsdag 23 september 2020

Åk 9 får denna vecka bokattack på boken “Bete sig” av Linda Jones.

En bok jag verkligen försvann in i! Huvudpersonen Stina är äldre än er elever som blev tipsade (20-årsåldern), men jag tror många kan känna igen sig i den förvirring och sökande hon genomgår. Hur ska man bete sig när allt förändras, får man rasa lite? Stinas föräldrar skiljer sig och Stina står inför stora val gällande sin framtid. Ska hon plugga vidare eller göra som vännerna och bilda familj tidigt? Stina går i taket och faller samtidigt och överraskar alla när hon hyr och flyttar till en öde stuga på obestämd tid. Ensam utan bekvämligheter men med sina tankar stångas hon med vad nästa steg i hennes liv ska bli. Utmaningarna som stuglivet kastar åt henne blir hennes räddning och berättelsen blir en resa och upptäcksfärd i det egna jaget - en resa som fångar läsaren. Jag kom på mig själv med att känna att jag nog ibland behöver en öde stuga jag med… :) Fint skrivet också om naturen och jag ser fram mot fler böcker av författaren!  #bokattack #betesig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar